محتوای فایل پداگوژی (مربیگری عمومی - فنون تدریس)
⭐️- 1685 سوال تستی پداگوژی + پاسخنامه
⭐️- 265 سوال تستی پداگوژی (فصل بندی-6 فصل) + پاسخنامه
⭐️- 409 سوال تستی آزمون دانشی پداگوژی
⭐️- 110 نمونه سوال تستی پداگوژی
⭐️- 2 جزوه کامل پداگوژی (112 و 171 صفحه ای)
⭐️- خلاصه جزوه پداگوژی در 27 صفحه
⭐️- استاندارد آموزش شایستگی پداگوژی
حجم فایل دانلودی 65 مگابایت است📌 قیمت منصفانه برای این آزمون اعمال شد
🔔 در راستای تحقق اهداف سایت که دسترسی آسان همه افراد کشور به سوالات فنی و حرفه ای و ارتقاء سطح علمی کشور است، قیمت فایلهای این آزمون با وجود کاملتر بودن نسبت به دیگر سایت ها، بر اساس محتوا و نوع آزمونها تعیین شده است و از سایر سایتها با قیمت منصفانهتری ارائه میشود.
راهنمای خرید فایل سوالات پداگوژی (مربیگری عمومی - فنون تدریس)
این صفحه برای دانلود فایل های آزمون است
فایل دانلود شده با فرمت فشرده zip است که برای خارج کردن آن از حالت فشرده نیاز به نصب نرم افزار اضافه نیست
فایل های اصلی با فرمت pdf است که قابلیت چاپ و یا خواندن در موبایل، تبلت و کامپیوتر را دارد
برای خرید از بخش سبز رنگ بالای صفحه بر روی کلید "خرید فایل" کلیک نمایید
پس از آن به صفحه پرداخت بانکی وارد خواهید شد و مبلغ درج شده را پرداخت کنید
پس از پرداخت مبلغ در صورت موفقی بودن تراکنش به صورت اتوماتیک همین صفحه برمیگردید
در بخش سبز رنگ گزینه خرید فایل به دانلود فایل تغییر میکند و می بایست بر روی "دانلود فایل" کلیک کنید
در مراجعه های بعدی برای دانلود فقط لازم است وارد سایت شده باشید
درباره پداگوژی (مربیگری عمومی - فنون تدریس)
آزمون پداگوژی در شاخه خدمات آموزشی زیر مجموعه خوشه خدمات فنی و حرفه ای کشور
نمونه سوال های دوره های مختلف فنی و حرفه ای و آزمون آنلاین و آزمون ادواری
⭐️⭐️⭐️ کاملترین مجموعه سوالات پداگوژی ⭐️⭐️⭐️
پداگوژی هنر یا علم وجودی یک معلم است. این اصطلاح عمومأ به استراتژی ها یا راهبردهای آموزش مربوط می شود، که برخی ها ازآن به عنوان سبک یادگیری نیز یاد می کنند. پداگوژی که در در لغتنامه ها از آن به معنی “روش آموزگاری”، “فن تعلیم”، “علم تعلیم” ترجمه شده، گهگاهی هم به عنوان استفاده صحیح از راهبردهای آموزشی در جریان فرایند یاددهی و یادگیری نیز تعریف می شود.برای نمونه، پائولو فریر، از روش آموزشی بزرگسالی خود به عنوان پداگوژ ی انتقادی یاد می کند.در ارتباط با استراتژی های آموزشی، اعتقادات فلسفی خود معلم از آموزش بوسیله دورنمای دانش و تجارب شاگردان، موقعیت های شخصی و محیطی و نیز اهداف یادگیری که از طریق تعامل دانش آموزان و معلمان تنظیم میگردد، اداره می شوند. نظریهپردازان انتقادی تعلیم و تربیت به «رادیکالها» نیز مشهورند. این نامگذاری به دلیل وجود دیدگاههای اغلب تندروانه آنها در خصوص مسایل سیاسیـاجتماعی است.
اگر شما قصد دارید تا در شاخه پداگوژی مدرک معتبری دریافت کنید. باید علاوه بر گذراندن دوره های فنی و حرفه ای باید در آزمون مربوطه نیز نمره قبولی را کسب نمایید. نمونه سوالات پداگوژی فنی حرفه ای به عنوان منبع برای آشنایی با آزمون و یافتن آمادگی لازم برای شرکت در آزمون های فنی حرفه ای است.
مخاطبان این دوره:
دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط
کلیه علاقه مندان به فعالیت در حوزه پداگوژی
فنون مربیگری
دوره پداگوژی به آموزش و معرفی اصول و فنون و روشهای نوین تدریس، انواع سبکهای یادگیری، مفاهیم مهم برای آموزش و پرورش و میزان اندازه گیری پیشرفت تحصیلی، نحوهی برقراری ارتباط، چگونگی طراحی طرح درس و سرفصلهای آموزشی یک دوره آموزشی، برنامه ریزی آموزشی یک استاندارد به مربیان، مدرسان و اساتید میپردازد و لازم است هر مدرس یا استادی مهارت پداگوژی را برای اثربخشی بیشتر فعالیت و شغلش بگذراند و متقاضیان دریافت و یا تمدید کارت مربیگری از سازمان آموزش فنی و حرفه ای در همه حرفهها و رشتهها این دوره را میگذرانند و گواهینامه مهارت مربوطه را که از اعتبار بالایی برخوردار است از سازمان فنی و حرفهای دریافت مینمایند.
پداگوژی در اصل یک لغت لاتین است که از دو قسمت “Paid” به معنای کودک و “Anogus” به معنای رهبر یا راهنما ترکیب و تشکیل گردیده است. لذا معنای لغوی و ریشهای آن عبارت است از راهنمای کودک.
از دیگر مشتقات این کلمه میتوان به واژه پداگوگ (Pedagogue) اشاره نمود که مبنی بر اینکه این واژه اصطلاحاً عنوان «غلام» یا «بندهای» بوده است که کودکان را برای رفتن به مدرسه همراهی مینمود. از آن پس اصطلاح پداگوگ با آموزش و تعلیم و تربیت عجین گردید و درهم آمیخت.
فرهنگستان فرانسه در سال ۱۷۶۳ این عبارت را پذیرفت. لیکن رواج کامل آن در قرن نوزدهم تحقق یافت. در سال ۱۹۱۱ امیل دورکیم جامعشناس و محقق علوم تربیتی کشور فرانسه، «پداگوژی» را «نظریه عملی تعلیم و تربیت» و یا بطور کلیتر، «دانش آموزش و پرورش» تعریف نمود.
نمونه سوالات تستی پداگوژی از شما یک حرفه ای می سازد
با وجود آنکه آزمون پداگوژی فنی حرفه ای، سختی های مربوط به خودش را دارد اما نمونه سوالات تستی پداگوژی این امکان را برای متقاضیان این رشته فراهم می آورد تا با مطالعه این مجموعه علاوه بر سنجیدن مهارت های خود برای شرکت در آزمون، میزان قبولی خود را تا حد بسیار بالایی افزایش دهند.
این نمونه سوالات قابل استفاده برای تمامی داوطلبان و هنرجویانی است که قصد شرکت در دوره های آموزشی ادواری و همچنین آزمون پداگوژی فنی حرفه ای را دارد می باشد.
نمونه سوالات تستی پداگوژی همراه با جواب
نمونه سوالات تستی پداگوژی همراه با جواب همان گونه که از نامش برمی آید از جمله کامل ترین و تخصصی ترین سوالات تستی است که به همراه جواب در اختیار متقاضیان این رشته قرار داده می شود.
محتویات موجود در این مجموعه موارد زیر می باشد:
• مهم ترین نمونه سوالات دوره های پیشین
• سوالات تستی آزمون های قبل همراه با جواب
• سوالات آزمون ادواری همراه با جواب
موفقیت شما را در آزمون پداگوژی آرزومندیم ❤️
نمونه سوالات رایگان پداگوژی (مربیگری عمومی - فنون تدریس)
⭐️ نمونه سوالات رایگان آزمون پداگوژی مربیگری عمومی با جواب ⭐️
تعریف طرح درس:
۱- ساماندهی و برنامه ریزی مجموعه فعالیت های کارآموز
۲- سامندهی و برنامه ریزی مجموعه فعالیت های مربی ✔️
۳- ساماندهی و برنامه ریزی مجموعه فعالیت های مدیریت
۴- ساماندهی و برنامه ریزی مجموعه فعالیت های آموزشی
تعیین هدف های کلی درس مربرطه:
۱- فعالیت های ضمن درس
۲- فعالیت های قبل از تدریس ✔️
۳- فعالیت های بعد درس
۴- ارکان طرح درس
سطح دانش مربوط به حیطه…….است:
۱- عاطفی
۲- شناختی ✔️
۳- روان حرکتی
۴- رفتاری
همانگی اعصاب و عضلات در کدام حیطه یادگیری مطرح است؟
۱- شناختی
۲- عاطفی
۳- روان حرکتی ✔️
۴- فراشناختی
در کدام آزمون شناخت ظرفیت و توانایی فراگیر در جهت هدایت آموزشی فراگیر مورد توجه قرار می گیرد؟
۱- آزمون تشخیصی ✔️
۲- آزمون ترمیمی
۳- آزمون ارتقایی
۴- آزمون مقطعی
دانلود نمونه سوال پداگوژی با جواب pdf
مطلوب است تعریف دوایی:
۱- همان عاملی را اندازه گیری می نماید که در ذهن طراح باشد
۲- همان عاملی را اندازه گیری می نماید که در ذهن کارآموز باشد
۳- همان عاملی را اندازه گیری می نماید که در ذهن مربی باشد ✔️
۴- همان عاملی را اندازه گیری می نماید که هدف از دوره است
کلمه اصول در استاندارد مهارت آموزشی به مفهوم……..می باشد:
۱- مبانی مطالب تئوری است ✔️
۲- داشتن اطلاعات مقدماتی است
۳- داشتن اطلاعات کامل است
۴- قدرت انجام کار است
کدامیک از موارد زیر شرایط انسانی در تنظیم طرح درس نمی باشد؟
۱- شرایط فراگیران
۲- علاقه فراگیران به رشته آموزشی
۳- نور و گرما ✔️
۴- سطح سواد و میزان تحصیلات و ضریب هوشی
در روش طوفان فکری مدام مورد صحیح است؟
۱- کنترل فرایند یادگیری
۲- انتقاد ممنوع است ✔️
۳- ارزیابی طلاحیت ها
۴- کار میدانی
بر هم زدن روند عادت های فکری را چه می نامند؟
۱- نوآوری
۲- اتبکار
۳- خلاقیت ✔️
۴- ابداع
جزوه پداگوژی فنی حرفه ای
پایین ترین سطح یادگیری در خیطه شناختی چیست؟
۱- سطح سازمان بندی
۲- سطح دانش ✔️
۳- سطح تجزیه و تحلیل
۴- سطح قضاوت و ارزشیابی
کدام یک از عوامل زیر در طرح درس سوالات نقش اساسی دارد؟
۱- توجه به مدت و زمان آموزش
۲- توجه به هدف های کلی آموشی
۳- توجه به ابزار و وسایل آموزشی
۴- توجه به هدف های رفتاری آموزشی ✔️
کدام سطح در حیطه شناختی صرفا جنبه حفظی دارد؟
۱- سطح ادراک
۲- سطح دانش ✔️
۳- سطح کاربرد
۴- سطح تجزیه و تحلیل
متداول ترین شیوه های تدریس مربی محور عبارتند از……….
۱- شیوه مکتبی
۲- شیوه توضیحی
۳- شیوه اکتشافی
۴- شیوه سخنرانی ✔️
روشی که مربی بوسیله آن کارآموز را به تفکر درباره مفهمومی جدید یا بیان مطلبی تشویق می کند:
۱- شیوه بحث
۲- واحد کار
۳- حل مسئله
۴- روش پرسش و پاسخ ✔️
در کدام ارزش مربی می تواند از قدرت عملکرد و شناخت بدست آمده توسط فراگیران آگاهی یابد؟
۱- روش ایفای نقش ✔️
۲- روش پرسش و پاسخ
۳- طوفان فکری
۴- روش حل مسئله
نمونه سوالات رایگان پداگوژی
ایجاد انگیزه و تعامل با کارآموزان در کدام مرحله از مدل عمومی تدریس مطرح است؟
۱- قبل از تدریس
۲- مرحله ارزشیابی
۳- ضمن تدریس ✔️
۴- بعد از تدرییس
کدام گزینه جزء عوامل موثر در انتخاب مواد آموزشی نمی باشد؟
۱- متناسب بودن
۲- ساده نبودن ✔️
۳- واقعی بودن
۴- در دسترس بودن
اولین عامل موثر در تدوین طرح درس عبارتند از……..
۱- شرایط زمان و تاثیر احتمالی آن ✔️
۲- شرایط مکانی و مواد آموزشی
۳- شرایط عواملی انسانی
۴- شرایط محیطی
کلمه توانایی در استاندارد آموزشی به مفهوم………
۱- داشتن اطلاعات کامل است
۲- مبانی مطالب تئوری است
۳- قدرت انجام کار ✔️
۴- داشتن اطلاعات مقدماتی
اولین هدف در آموزش:
۱- ارتقاء مهارت
۲- بکارگیری دانش
۳- مهارت حل مسئله
۴- تغییر نگرش ✔️
آزمون آنلاین پداگوژی عمومی
حفظ ارتباط چهره به هنگام تدریس با استفاده از کدامیک از تکنولوژی های آموزشی زیر ممکن است:
۱- اسلاید
۲- اورهد ✔️
۳- اپک
۴- فیلم اسیریپ
کدامیک از موارد زیر جزء حیطه عاطفی نمی باشد؟
۱- دریافت
۲- پاسخ
۳- تقلید ✔️
۴- سازماندهی
به نظر شما بهترین آزمون در نظام فنی و حرفه ای:
۱- آزمون کتبی
۲- آزمون شفاهی
۳- آزمون عملی ✔️
۴- آزمون ترمیمی
حیطه های یادگیری به ترتیب عبارتند از…….
۱- حیطه رفتاری- حیطه کرداری=حیطه انجام مسئولیت
۲- حیطه شناحتی- حیطه عاطفی- حیطه روان حرکتی ✔️
۳- سطح دانش- سطح شناخت- سطح کاربردی
۴- سطح شناخت- سطح دانش- سطح عاطفی
کد بین المللی استاندارد توسط چه سازمانی تدوین شده است؟
۱- سازمان یونیسف
۲- سازمان ملل
۳- سازمان بین المللی کار ✔️
۴- سازمان یونسکو
در سطح……یادگیری فراگیران بایستی توانایی قضاوت درباره ارزش مطالب موردنظر را داشته باشند.
۱- شناخت
۲- تجزیه و تحلیل
۳- ارزشیابی ✔️
۴- دانش
دانلود کتاب پداگوژی فنی و حرفه ای
از عوامل تاثیر گذار بر سبک یادگیری نمی باشد:
۱- وارثت
۲- تعلیم و تربیت
۳- زیست محیطی
۴- نظر مدیریت ✔️
ترجیحات فردی در یادگیری محتوای آموزشی نامیده می شود:
۱- سبک های آموزشی
۲- سبک های مدیریت
۳- سبک های یادگیری ✔️
۴- سبگ های فرمایشی
از مراحل تهیه محتوای درسی کل به جزء نمی باشد:
۱- اهداف- مفهوم- و رئوس مطالب
۲- تصویر کلی از موضوع آموزشی
۳- مطالب مفصل و کامل
۴- مطالب رندمی و تصادفی ✔️
از اهداف کلی ارزشیابی می باشد:
۱- اجتماعی- تربیتی ✔️
۲- فرهنگی- سیاسی
۳- مشارکتی- فرهنگی
۴- مشارکتی- تربیتی
الگوی گفتگوی دو جانبه بین مربی و فراگیر مربوط به روش…….می باشد:
۱- بحث آزاد
۲- بحث کنترل شده ✔️
۳- بحث گروهی
۴- بحث میان فراگیران
فراگیران……سعی می کنند با تکرار و تمرین های مداوم به کار تسلط پیدا کنند و انجام آن فعالیتها برایشان عادی شود.
۱- حیطه آموزشی
۲- حیطه روان حرکتی ✔️
۳- حیطه شناختی
۴- حیطه لمسی
فرایند ایجاد هر چنز جدید که برای فرد- افراد- گروه- سازمان- صنعت و یا یک اجتماع ارزش مهمی داشته باشد را چه می نامند؟
۱- قضاوت
۲- خلاقیت
۳- نوآوری ✔️
۴- مدیریت
در اجرای تدریس “تشریح اهداف جزئی” جزء کدام مرحله می باشد؟
۱- ایجاد انگیزه
۲- ارائه اطلاعات
۳- تکمیل اطلاعات ✔️
۴- کنترل
……. عبارت از کلیه ویژیگی ها و شرایط فراگیران جهت آموزشی و اجرای طرح درسی.
۱- شرایط انسانی ✔️
۲- شریط محیطی
۳- شرایط خانوادگی
۴- شرایط سنی
کدام گزینه شاخص های یادگیری در رویگرد جدید تدریس را بیان می کند؟
۱- فرآیند محور- مربی محور- انعطاف پذیری جلسات
۲- فرآیند محور- فراگیر محور و یادگیری دو سویه ✔️
۳- فراگیران به دنبال چرا- فراگیر منفعل- یادگیری تک سویه
۴- ترس از آومون خطا- فرآیند محور- فراگیر محور
” با میل و رغبت تدریس نمودن ” یعنی………..
۱- معرض دری و اهداف آن
۲- مطرح کردن پرسش و پاسخ
۳- پرهیجان تدریس نمودن ✔️
۴- ایجاد رقابت در فراگیران
فرآیندی است برای کشف توالی و تربیت صحیح رهایی که یک هدف یا یک راه حل منتهی می شود.
۱- روش حل مسئله ✔️
۲- روش ایفای نقش
۳- روش پرسش و پاسخ
۴- روش شبیه سازی
انگیزه های ابتدایی و لازم از عوامل محرک انگیزه های اکتسابی در کلاس درس به ترتیب………..
۱- شخصیت مربی- طرح معما و مسئله- استفاده از وسایل آموزشی
۲- طرح سوالات جالب- با میل و رغبت تدریس نمودن- ایجاد رقابت در فراگیران
۳- شخصیت مربی- با میل و رغبت تدریس نمودن- چارچوب و واضح تدریس ✔️
۴- استفاه از وسایل آموزشی خوب- طدح معما و مسئله- ایجاد دقابت در فراگیران