متقاضیان استعلام گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای بخوانند

دسته بندی: اخبار سایت

1402/10/18
250
500
متقاضیان استعلام گواهی نامه فنی و حرفه ای بخوانند
متقاضیان استعلام گواهی‌نامه فنی و حرفه‌ای بخوانند

به گزارش آزمونیا، داشتن گواهینامه‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای برای اشتغال و راه‌اندازی کسب وکار یک امتیاز محسوب می‌شود و هر گواهینامه سندی برای یک مهارت است.

مهارت‌آموزانی که در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند در صورتی که تمام مراحل ارزیابی را با موفقیت به پایان رسانده و نمره قبولی در آزمون فنی و حرفه‌ای را کسب کند، موفق به اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای خواهند شد. به همین منظور سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای امکان بررسی و استعلام گواهینامه‌های مهارتی را برای کلیه متقاضیان فراهم کرده است.

بر اساس اعلام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تمامی افرادی که دوره‌های آموزشی خود را در سازمان فنی و حرفه‌ای به پایان می‌رسانند، پس از شرکت در آزمون کتبی و عملی، در صورت قبولی می‌توانند با ارائه کد استعلام، مدرک خود را دریافت کنند.

به این منظور متقاضیان باید به پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به نشانی https://portaltvto.com/ مراجعه و از بخش خدمات، گزینه پرداخت هزینه صدور گواهینامه را انتخاب و کد شناسایی دریافت کنند. سپس هزینه استعلام گواهینامه را پرداخت و در نهایت با انتخاب گزینه استعلام گواهینامه از طریق کد شناسایی نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

توجه داشته باشید که برای استعلام گواهینامه فنی و حرفه‌ای با کد استعلام، باید هزینه صدور گواهینامه را پرداخت کنید.

نحوه دریافت کد استعلام

برای دریافت کد استعلام، باید به سایت سازمان فنی و حرفه‌ای مراجعه و مراحل زیر را طی کنید:

در صفحه اصلی سایت، روی گزینه سامانه پرداخت الکترونیکی کلیک کنید. در صفحه باز شده، در بخش پرداخت هزینه صدور گواهینامه، اطلاعات مورد نیاز را وارد و هزینه را پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه، کد استعلام به شما نمایش داده می‌شود.

نحوه استعلام گواهینامه با کد استعلام

پس از دریافت کد استعلام، می‌توانید با مراجعه به سایت سازمان فنی و حرفه‌ای، مدرک خود را استعلام بگیرید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

در صفحه اصلی سایت، روی گزینه استعلام گواهینامه کلیک کنید. در صفحه باز شده، کد ملی و کد استعلام خود را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات، روی گزینه جستجو کلیک کنید.

مراحل استعلام گواهینامه فنی حرفه‌ای با کد شناسایی

برای دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای، پس از قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی، باید هزینه صدور گواهینامه را پرداخت کنید. این هزینه در حال حاضر حدود ۵۰ هزار تومان است. پس از پرداخت هزینه، کد شناسایی به شما نمایش داده می‌شود. با استفاده از کد شناسایی، می‌توانید مدرک خود را از طریق سایت سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت کنید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

به سایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه کنید.
در صفحه اصلی سایت، روی گزینه استعلام گواهینامه کلیک کنید.
در صفحه باز شده، کد ملی و کد شناسایی خود را وارد کنید.
پس از وارد کردن اطلاعات، روی گزینه جستجو کلیک کنید.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های متنوعی را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد از این رو افراد بسیاری برای فراگیری مهارت‌های مختلف، در این مرکز ثبت نام می‌کنند. از سویی دوره‌های ارائه شده در این مرکز با شرایط ویژه و توسط اساتید مجرب و متخصص و بهرگیری از تجهیزات و امکانات آموزشی پیشرفته و ارائه مدرک معتبر برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

ثبت نظر

نظرات ثبت شده