20 اصطلاح آرایشگری زنانه

دسته بندی: اخبار سایت

1400/09/17
1392
500
20-اصطلاح-آرایشگری-زنانه
20 اصطلاح آرایشگری زنانه

اصطلاحات آرایشگری زنانه

در حرفه آرایشگری بی شمار هستند تا جایی که بسیاری از افراد در ابتدای آموزش این حرفه دچار سردرگمی می شوند. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص اصطلاحاتی صحبت کنیم که بیشترین کاربرد را در آرایشگری زنانه دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کانتورینگ:

کانتورینگ از جمله اصطلاحات آرایشگری زنانه است که موجب می شود برخی از ویژگی ها در ظاهر افراد پر رنگ تر شود. به طور مثال برای برجسته تر نشان دادن استخوان گونه یا کوچکتر نشان دادن بینی از تکنیک کانتورینگ استفاده می شود. در این روش از بازی رنگ ها استفاده می شود تا خطا در دید ایجاد گردد. در کانتورینگ از تضاد رنگ های تیره و برنزه با رنگ های روشن و هایلایترها استفاده می شود.

 

هایلایتینگ:

یکی دیگر از اصطلاحات آرایشگری زنانه، هایلایتینگ است. به کمک این تکنیک شما می توانید با جذب نور در یک منطقه و روشن ساختن آن بخش، به برجسته نمودن آن کمک کنید. از هایلایتینگ عموما برای گوشه چشم ها، پل بینی و بالای استخوان گونه استفاده می شود.

 

پخت:

اصلاح سوم در دسته اصطلاحات آرایشگری زنانه، پخت می باشد که ممکن است شما را به یاد کلوچه و شیرینی بیندازد. اما در واقع این تکنیک به استفاده از پودر شفاف مناسب، متناسب با پوست صورت شما دلالت می کند. در این تکنیک پودری به گونه ای انتخاب می شود و بر روی پوست قرار می گیرد که هیچ نقصی در صورت قابل رویت نخواهد بود. برای استفاده از پودر لازم است تا حتما زیرسازی انجام شده باشد و از کانسیلر مناسب بهره گرفته شده باشد. معمولا پودر شفاف را حدود 10 دقیقه پس از کانسیلر بر روی صورت می زنند تا در این فاصله گرمای بدن، تاثیر خود را بر روی زیرسازی بگذارد و هرگونه تغییر رنگی اعمال شود. با استفاده از تکنیک پخت، چین و چروک ها به راحتی پوشیده می شوند.

 

براش KABUKI

این برس که به عنوان چهارمین نمونه از اصطلاحات آرایشگری زنانه عنوان می شود، یک براش متراکم است که برای پودر های سست مورد استفاده قرار می گیرد. دسته این برس ها کوتاه بوده و عموما برای رژگونه، حالت دهنده ها و پودر های فونداسیون مورد استفاده قرار می گیرند.

 

براش آرایشی FAN

اگر جز افرادی هستید که دست سنگین دارند، پیشنهاد می شود تا از این برس استفاده نمایید. این نمونه از اصطلاحات آرایشگری زنانه برای افرادی به کار می رود که قصد دارند پوست خود را هموار و یکپارچه نمایند. این برس برای مواردی استفاده می شود که نیاز داشته باشید تا گرد های پودر های آرایشی را به خوبی از روی صورت تمیز نمایید.

 

دانلود فایل (PDF) نمونه سوالات تستی آرایش و پیرایش زنانه

 

براش STIPPLING

این براش عموما برای انتهای آرایش صورت به کار گرفته می شوند. با کمک آن می تواند مواد کرم و  پودرهای به جا مانده بر روی پوست را به راحتی تمیز نمود. براش STIPPLING که نمونه ای دیگر از اصطلاحات آرایشگری زنانه است از موهای طبیعی و الیاف های مصنوعی ایجاد شده است که منجر به از بین بردن خطوط خشن و یکپارچه سازی آرایش می شود. عموما برای پودر فونداسیون، رژگونه و مواردی از این قبیل از آنها استفاده می شود.

 

اورلاینینگ:

این نمونه از اصطلاحات آرایشگری عموما برای زیباسازی لب ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این تکنیک، بیرون لب ها به کمک مداد لب خط کشی شده و سپس درون آن با رژلب تکمیل می گردد. با این کار می توان لب های پر تر و جذاب تری داشت. البته در زمان استفاده از این تکنیک می بایست دقت داشت که بیش از حد مجاز از خط لب فراتر نرفت. زیرا این کار موجب می شود تا چهره مصنوعی شود.

 

CUT CREASE یا ایجاد برش

این نمونه از اصلاحات آرایشگری برای پوشاندن چین و چروک های پلک به کمک سایه ها اشاره می نماید. در واقع با کمک این روش شما می توانید به کمک سایه های گوناگون و ایجاد برش بین آنها، چین خوردگی های پوست را از بین برده و فرم بهتری به چشم ها ببخشید. برای اینکه این نوع سایه ها دارای تاثیر بهتری باشد، بین خطوط آن برش مشاهده می شود و ادغام سایه ها با یکدیگر انجام نمی گردد.

باید در نظر داشت که با این روش می توان چشمها را بزرگ تر و کشیده تر نمایش داد.

 

HALO EYE:

این نمونه از اصطلاحات آرایشگری به تکنیکی در آرایشگری اشاره می نماید که از طریق آن می توانید پشمان خود را گرد تر و بزرگتر نمایش دهید. در این تکنیک در وسط پلک های شما از سایه های براق استفاده می شود و هر چه که به بیرون نزدیک می شوید، سایه ها تیره تر می شوند. در این روش، آرایشگر لازم است تا هنر مخلوط نمودن سایه ها را داشته باشد.

 

فویلینگ:

در این روش پس از آنکه آرایش چشم به اتمام رسید و سایه ها ب خوبی با یکدیگر مخلوط شدند، لازم است تا تمام نقاط خالی بین رنگ ها تکمیل شود. از همین رو، بر روی یک برس، خشک، کمی اسپری آب خواهید زد و آن را بر روی پلک خود می کشید تا سایه ها در یکدیگر ادغام  شده و قوام بیایند.

 

دراپینگ:

این نمونه از اصطلاحات آرایشگری زنانه به خط انداختن بر روی صورت به کمک رژ گونه اطلاق می شود. برای اینکه بتوانید بهترین رژگونه را پیاده سازی نمایید، لازم است تا از کنار گوش و شقیقه ها رژ را به به سمت سیب گونه بکشید تا یک خط جدا کننده ایجاد نماید. این نمونه از آرایش، بسیار جوان پسندانه می باشد.

 

برش نامتقارن:

این نمونه از اصطلاحات آرایشگری زنانه به حوزه کوتاهی مو مربوط می شود. در این تکنیک یک سمت موها از سمت دیگر بیشتر کوتاه می شود. این مدل در سال 2020 طرفداران بسیاری داشته و بیشتر جوانان به سمت آن جذب شدند.

 

کوتاهی Bowl:

این نمونه از اصطلاحات آرایشگری زنانه به مدل کاسه ای نیز معروف است. در این روش موها به صورت صاف بر روی پیشانی ریخته می شوند و تا بالای ابروها کوتاه می شوند. کوتاهی فوق در دور سر ادامه داشته، گویی یک کاسه بر روی سر گذاشته و موها را کوتاه نموده باشید.

 

نمونه سوالات تستی آرایش و پیرایش زنانه

فلوت:

از این دسته از اصطلاحات آرایشگری زنانه برای مواردی استفاده می شود که پس از سایه زدن چشم، پودر ها به زیر چشم و بر روی پوست ریخته باشد. برای جلوگیری از سقوط و یا فلوت سایه، بهتر است تا ابتدا آرایش چشم صورت گیرد و سپس سراغ آرایش صورت روید.

 

ترنسفرینگ:

ترنسفرینگ به مواردی گفته می شود که آرایش شما به لباس کشیده شده و رنگ می گیرد. برای آنکه از ترنسفرینگ جلوگیری نمایید، لازم است تا حتما از پرایمر ها قبل از آرایش استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که برای اینکه این اصطلاح آرایشگری زنانه شامل حال شما نشود، لازم است تا از پودرها و اسپری های فیکساتور استفاده نمایید.

 

واترینگ:

واترینگ یا خط آب یکی از نمونه های پرکاربرد بین اصطلاحات آرایشگری زنانه است. این مورد عموما در بین پلک های شما به وجود می آید. برای اینکه این خط را از بین برد، لازم است تا از یک خط چشم تیره بهره ببرید. در نظر داشته باشید که روی خط آب لازم است تا با خط چشم روشن و اطراف آن با خط های تیره کاور شود. با این کار چشمانی بزرگتر و روشن تر خواهید داشت.

 

استروبینگ:

این نمونه از اصطلاحات آرایشگری زنانه دقیقا مخالف کانتورینگ است. در این روش تلاش می شود تا نقاط و زوایا به صورت برجسته نشان داده شوند. عموما از هایلایترها در این روش بر روی نقاطی بهره گرفته می شود که دارای تمرکز نور بیشتری هستند. به طور مثال در بخش استخوان گونه، استخوان ابرو و پل بینی می توان از تکنیک استروبینگ استفاده نمود.

 

آرایش تک رنگ یا MONOCHROMATIC :

به کمک این تکنیک در آرایشگری، از یک رنگ برای چشم ها و لب ها استفاده می شود لذا ترکیب رنگی کمی نیاز است. این مورد برای افرادی که حرفه آرایشگری را به تازه آغاز نموده اند، بسیار مفید است. آرایش تک رنگ، سریع و آسان است. برای اشخاصی که زمان زیادی برای آرایش ندارند، این روش و فوت و فن های آن موجب می شود تا بتوانند سریع تر ظاهر خود را آراسته نمایند.

 

ROOT STAMPING:

از این تکنیک برای پرپشت تر نشان دادن مژه ها استفاده می شود. با کمک این روش، شما قادر خواهید بود تا چشمان خود را بزرگتر و زیباتر بیارایید. برای این کار در زمان استفاده از ریمل، ابتدا آن را بر روی مژه خود فشار دهید و سپس به سمت بالا بکشید. این کار موجب می شود تا رنگ در بین مژه های شما نشسته و آنها را پرتر نشان دهد.

 

آزمون آنلاین و فایل سوالات فنی و حرفه ای

 

 

ثبت نظر

نظرات ثبت شده